1 Günde Prag Turu !..


Şimdi size Prag'ın en önemli noktalarından oluşan sadece 1 günlük hızlı bir tur tavsiyesi vereceğim. Elbette birçok müze, konser ve etkinliğe katılabileceğiniz Prag'da 1 günden fazla süre gerekebilir ama benimki en pratik ve en bilinen turistik yerlerin bir rotası haline olacak.

Turunuza "Eski Şehir Meydanındaki" Astronomik Saat Kulesi ile başlayın. Burası bir turist info merkezine gittiğinizde de size verdikleri haritada ilk işaretleyecekleri yer olacak. Şehrin tam merkezinde bulunan Mustek Metro durağında indikten sonra, hareketli Mustek Meydanından 3-4 dakikalık yürüyüş mesafesinde bulunuyor.

Astronomik Saat
Zamanın yanı sıra, dünya ve güneşin konumlarını gösteren 15yy. civarında yapılmış bir saat kulesi. Burada, her saat başı çalan çanlar sonrasında açılan pencereden geçen azizlerin kuklalarını kaydetmek için bekleyen bir turist kalabalığı göreceksiniz. Bence çok enteresan birşey olmamasına rağmen, siz de bekleyin ve izleyin derim.

Burdan yavaş yavaş nehir yönünde(haritanızı aldınız değil mi?) ilerlemeye başlayın. Ara sokakları tercih ederek yapacağınız gezintiler size Prag'ın o "maket şehir" hissini daha fazla yaşatacaktır.



Yahudi Bölgesi
Kale'ye doğru giderken Vltava Nehri ile Eski Şehir Meydanı arasında kalan Yahudi Bölgesini(Jewish Quarter, Josefov) ziyaret edebilirsiniz. Eski hali ile Yahudi sinagoları(Avrupa'da korunan en eski sinagog), evleri, ibranice saat kuleleri ve bir yahudi mezarlığı bu bölgede mevcut, oldukça etkileci bir bölge. Ayrıca bölgede bir de Yahudi Müzesi bulunmaktadır. Yahudi Müzesi için alacağınız bir bilet, bölgedeki tüm sinagog ve mekanlara girişinizi bedavaya getirebilir.


Charles Bridge

Vlatava Nehiri üzerindeki birçok köprüden belki de en önemlisi Charles Bridge. Yine 15yy. sonlarına doğru bitirilmiş bu köprü birçok savaş, direniş, ve doğal afet görmüş olmasına rağmen halen kulesi le dimdik ayakta. Bu köprü'de sağlı sollu birçok heykel gerçekten görülmeye değer. Charles Köprüsü, araç trafiğine kapalı olduğu için rahat rahat gezip, etraftaki müzisyenleri dinleyebilir, hediyelik eşyalardan alabilirsiniz. Köprünün girişindeki kuleye çıkarak(düşük bir giriş ücreti ile) köpriye ve Prag'ın bir kısmına yukarıdan bakabilirsiniz.

Charles Bridge'den Prag Kalesine doğru harekete geçebilirsiniz. Uğramak isterseniz, tam köprüyü geçtikten sonra Franz Kafka Müzesi'ne çok yakın olduğunuzu belirtmek isterim.

Prag Kalesi ve St.Vitus Katedrali
Dar sokaklardan ve yokuş yukarı çıktığınızı düşündüğüm Prag Kalesi'nin girişinde yapmanız gereken bir şey var: Askerlerin nöbet teslim törenini izlemek. Her saat başı olduğunu duyduğum(ancak emin değilim) bu töreni izleyen büyük bir turist kalabalığı göreceksiniz. Askerlerin saf bir konsantrasyonla etraflarında sanki hiçbirşey yokmuş gibi, göz kırpmadan, disiplinli ve dikkatli tavırları izlemeye değer. Kalenin içine girdikten sonra gotik katedral St.Vitus'u görmelisiniz. Bu katedral, halen yapıldığı tarihteki heybetini ve gizemini koruyor sanki. Katedral etrafında küçük kiliseler de var. Ben bu kiliselerin birinde o anda satışı yapılan bir konsere girip dinlemiştim. Gerçekten oldukça etkili idi.

Kaleden çıkarken Franz Kafka'nın bir dönem yaşadığı evi (No.22) mutlaka görün. Evin bulunduğu sokak tam anlamı ile bir maket sokak görünümünde..Giriş ücretli ancak akşam 4'ten sonra giriş ücreti alınmıyor. Yanlız 4'ten sonra tüm dükkanlar kapanacağı için sadece dışarıdan fotoğraf çekebilirsiniz.



Dönüşte vaktiniz olursa Charles Köprüsü'nün üzerinden de görebileceğiniz dev metronomun yakınına gidebilirsiniz. Burdan oldukça güzel Prag manzarası var. Vltava Nehri üzerindeki birçok köprüyü, şehrin önemli binalarını burdan görmek mümkün. Üstüne de yemekli ya da yemeksiz bir Vltava Nehri turu da yaparsanız, Prag'ın en popüler turistik mekanlarını bence bitirmiş olursunuz..


Elbette 1-2 gün daha kalarak alternatif müzelere, mekanlara ve konserlere gitmenizi tavsiye ederim. Mesela Prag'da geleneksel Sanat Müzeleri dışında, İşkence Müzesi, Komünizm Müzesi gibi kolay gezilebilecek enteresan müzeler var.Bunları gezmek de keyifli ve bilgilendirici olabiliyor. Ben 15 gün kaldım ve sıkılmadım. Prag bence gerçekten çok güzel ve eğlenceli bir şehir. İyi Tatiller! :)

9 yorum:

Faik dedi ki...

Abi son resim nedir öyle Kazıklı Voyvoda style..
Prag ın alkol yönlerine değinmemişin bi de o şekilde bi bar-cafe yeme-içme rehberi bekliyoruz. Midene düşkün bi insan olaraktan bu gibi konuları atlaman bizleri üzdü. Dipnot olaraktan bi de kızları vs. ile ilgili bi yorum da bekledim ama eşinin de burayı takip edebileceğini varsaydığım için geçiyorum. Sen artık bi ara PM atarsın :)

Ongun Tan dedi ki...

Hocam Genel Bilgiler kısmında var yav:) Ama evet, bazı detaylar var, ayrıca ben sana mesaj atarım gideceksen:)

Umut dedi ki...

Gercekten guzel ve oz bir rehber olmus. Elinize saglik.

Faik dedi ki...

Ben o sağ tarafa hiç dikkat etmedim ki devasa reklam sayesinde... Oraya komple advertisement alanı zannettim. O iyiymiş iyi. Aklımda burası var gitmek için :)

Okan UZUN dedi ki...

Prag'da Konaklama Bilgileri nedir ?

Teşekkürler

Okan UZUN
okauzun@hotmail.com

Adsız dedi ki...

Konaklamak icin hangi bolgeyi onerirsin

Adsız dedi ki...

Zercan123@hotmail.com

Adsız dedi ki...

Konaklamak icin hangi bolgeyi onerirsin

Adsız dedi ki...

Konaklamak icin hangi bolgeyi onerirsin